Unitats > Ginecologia general i s˛l pelviÓ > Informaciˇ pacients > Miomes uterins
Ginecologia general i s˛l pelviÓ
Informaciˇ pacients
Miomes uterins

Tumor benigne originat a la paret de l'˙ter. La seva simptomatologia Ús variable i pot originar des de dolor abdominal, augment del diÓmetre abdominal, menstruacions abundants, anŔmies ferropŔniques..., fins a ser asimptomÓtics i descobrir-se durant una exploraciˇ ginecol˛gica rutinÓria o en una ecografia.
╔s la causa mÚs freqŘent d'histerectomia en pacients entre 40 i 50 anys.

La seva taxa de malignitzaciˇ Ús baixa: 0,2% en pacients premenopÓusiques i entre 1-2% en pacients menopÓusiques en quŔ s'observa creixement del mioma.

El tractament dependrÓ de la simptomatologia que provoqui, de l'edat, dels desitjos reproductius, de la mida, del creixement que puguin experimentar i de la seva localitzaciˇ.

Les possibilitats terapŔutiques que la unitat ofereix comprenen les segŘents mesures:

• Tractament mŔdic conservador amb anÓlegs Gn-RH i controls ecogrÓfics.
  • Tractament quir˙rgic conservador realitzant l'exŔresi quir˙rgica del mioma: MIOMECTOMIA. Pot ser histerosc˛pica, laparosc˛pica o laparot˛mica. Permet conservar l'˙ter i d'aquesta manera Ús possible aconseguir gestaciˇ, per˛ no s'exclou la recidiva del mioma.
  • Tractament quir˙rgic radical: HISTERECTOMIA. ╔s el tractament definitiu ja que suposa l'extirpaciˇ de l'˙ter. Impedeix obtenir embarassos desprÚs de la mateixa. Pot realitzar-se per: via abdominal-laparosc˛pica (convencional i rob˛tica) o laparot˛mica-, per via vaginal o per via vaginal assistida per laparosc˛pia.
  • Tractament mitjanšant EMBOLITZACIË DEL MIOMA. Tractament nou que consisteix en l'oclusiˇ de la vascularitzaciˇ del mioma mitjanšant la introducciˇ d'unes microesferes que provoquen la necrosi del mateix. Es realitza mitjanšant angioradiologia intervencionista. Evita la cirurgia. Presenta risc de recidives i d'oclusiˇ de vasos ovÓrics.