Unitats > Cirurgia Endosc˛pica ginecol˛gica > Informaciˇ pacients > Miomectomia laparosc˛pica
Cirurgia Endosc˛pica ginecol˛gica
Patologies que es tracten amb tŔcniques endosc˛piques
Miomectomia laparosc˛pica

La prevalenša dels miomes uterins Ús alta, al voltant del 30%. En la majoria dels casos sˇn asimptomÓtics i no precisarÓn tractament.

En aquelles pacients en quŔ els miomes ocasionin simptomatologia: hipermenorrea, dolor o infertilitat, la miomectomia Ús una opciˇ vÓlida com a tractament conservador -veure indicacions en ginecologia general.

Fins fa poc temps la laparotomia era l'abordatge habitual. La indicaciˇ de la miomectomia laparosc˛pica com a alternativa al tractament per laparotomia ha estat avaluat a travÚs de diferents estudis aleatoritzats. Exigeix cirurgians experts, amb experiŔncia en la tŔcnica i bon manipulament de sutura endosc˛pica.

La miomectomia laparosc˛pica ofereix avantatges sobre la convencional, com sˇn: menor temps de recuperaciˇ postoperat˛ria, disminuciˇ del dolor postoperatori i menor estada hospitalÓria.
No obstant aix˛, suposa un major temps quir˙rgic i necessita una adequada avaluaciˇ preoperat˛ria ja que la mida nombre o localitzaciˇ dels miomes pot ser un factor limitant que facin triar una abordatge laparot˛mic.

Des de juny de 2009 disposem del sistema rob˛tic Da Vinci <veure fotografia> que ha suposat un important suport tŔcnic en la sutura de miomes de difÝcil localitzaciˇ o quan sÝ que hi ha afectaciˇ de cavitat endometrial i es preveu que calgui reparar-la. En aquests casos, el sistema Da Vinci ha suposat una ampliaciˇ de les indicacions de cirurgia tancada a la nostra unitat.