Unitats > Cirurgia Endosc˛pica ginecol˛gica > Informaciˇ pacients > Tractament de la malaltia pŔlvica inflamat˛ria
Cirurgia Endosc˛pica ginecol˛gica
Patologies que es tracten amb tŔcniques endosc˛piques
Tractament quir˙rgic de la malaltia pŔlvica inflamat˛ria

La malaltia pŔlvica inflamat˛ria es defineix com la inflamaciˇ i infecciˇ de les estructures anat˛miques que constitueixen el tracte genital superior femenÝ, afectant tÝpicament les trompes de Falopi i els ovaris.

ComprŔn diferents formes de presentaciˇ clÝnica de gravetat i pron˛stic variables, des d'endometriosi i salpingitis fins abscessos tubÓrics i tubovÓrics, amb o sense, pelviperitonitis i sŔpsia associada.

El tractament fonamental Ús l'antibioticoterÓpia, si bÚ en les formes clÝniques mÚs greus, amb formaciˇ de grans abscessos intraabdominals, aixÝ com en aquells casos amb mala resposta al tractament mŔdic, la cirurgia Ús necessÓria, la qual, en la majoria d'ocasions, es realitza mitjanšant abordatge laparosc˛pic.

El tractament quir˙rgic de la malaltia pŔlvica inflamat˛ria pot suposar des del desbridameinto i drenatge dels abscessos, fins a la extirpaciˇ de les trompes i/o ovaris, i fins i tot de l'˙ter.

En el nostre centre, en els ˙ltims deu anys s'han registrat 195 ingressos per malaltia pŔlvica inflamat˛ria greu amb diagn˛stic ecogrÓfic d'abscessos annexials -tubÓrics o tubovÓrics- dels quals 89 van evolucionar satisfact˛riament amb nomÚs tractament mŔdic antibi˛tic, i 106 van requerir, a mÚs, tractament quir˙rgic, sent realitzat en el 67% dels caos mitjanšant abordatge laparosc˛pic.